logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

11-03-2013

Mascara battle: Maybelline vs Miss Sporty

Die ene look die je hebt gemaakt maak je toch net even af met een beetje mascara. Mascara is hét basic make-up product wat iedereen wel heeft. Mascara hoort je wimpers volume te geven, mooi te separeren en hij mag ook wel lekker gepigmenteerd zijn. Ik heb 2 mascara's getest, een budget-variant van Miss Sporty en een Maybelline mascara, die ik met elkaar vergelijk. Benieuwd naar de winnaar? Klik op lees meer & enjoy! ♥


Mascara gebruik ik echt élke dag, ik kan niet zonder. Ik sta ook altijd voor een dilemma hoor, wanneer mijn mascara op is. Welke is nou goed, geeft voldoende volume en zorgt ervoor dat ik geen enorme spinnenpoten krijg? Dat is moeilijk te voorspellen als je in de winkel staat om een mascara te kopen. Er zijn er zo veel! Moet ik voor een wat duurdere gaan, of juist een hele goedkope? De mascara's die ik heb gebruikt om te testen zijn de Maybelline One By One Volum' Express Satin Black en de Miss Sporty Fabulous Lash 001 Black.


De verpakkingen vind ik niet heel erg bijzonder. Wel zijn ze lekker opvallend en vallen ze op in je makeup tasje of in je stash!

Wow, hier zie je duidelijk verschil! Links zie je Maybelline, rechts Miss Sporty. Het borsteltje van Maybelline is van siliconen, heel fijn want siliconenborsteltjes separeren! Als je de borstel uit de flacon trekt blijft ie stevig hangen, hij haalt overtollig mascara van het borsteltje af, en zoals je ziet is dat ook niet te zien op het borsteltje. Op het borsteltje van Miss Sporty staan de haartjes staan dicht op elkaar en zit er veel mascara aan. Het borsteltje is wel 'gecurved', wat er voor moet zorgen dat je wimpers als het ware 'gelift' worden.

De Maybelline mascara blijft de hele dag goed op zijn plek. Bij Miss Sporty gaat de mascara op een begeven moment brokkelen, en het soms wel is onder je ogen kan zitten. De krul gaat uit je wimpers en de mascara zorgt er ook voor dat je wimpers wat gaan hangen. No go!

Dit is een foto zonder mascara. Ik heb mijn wimpers ook niet gekruld, maar normaal doe ik dat wel altijd.

Dit is de Maybelline One By One. Wauw, ik ben echt verbaasd! Hij separeert mijn wimpers heel erg mooi. Volume is ook prima! Hij is ook lekker zwart waardoor het dus lijkt alsof je wimpers wat voller zijn.

En dit is dan Miss Sporty. Separatie is niet super, maar hele erge klontjes zie ik niet. De mascara geeft geen volume, en is niet zo zwart.Wel is het gebogen borsteltje wel erg handig voor de onderste wimpers.


Ik denk dat jullie wel zien naar welke mijn voorkeur uitgaat. Maybelline is de absolute winnaar! In de prijs zit wel een groot verschil. Miss Sporty Fabulous Lash is €2,99 (te koop bij Etos) en Maybelline One By One Volum' Express Satin Black €14,49 (te koop bij Etos en Kruidvat). Nu snap ik heel goed dat je geen €15 overhebt voor een mascara. Gelukkig zijn er regelmatig acties op Maybelline mascara's, en nu weer! Alle Maybelline mascara's zijn nu €8 euro per stuk en als het goed is loopt deze actie tot 17 maart bij de Kruidvat. 

Love,
Sharon.

0 reacties:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!