logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

29-03-2013

Upcoming modeontwerpster Priscilla!

Priscilla en ik zijn al heel lang vriendinnen. Later wil ze modeontwerpster worden en doet er alles aan om dat waar te laten maken. Ze droomt over een eigen kledinglijn, een modeshow met haar kleding en natuurlijk, groot publiek! Wie weet wat de toekomst haar brengt. Priscilla geeft je een kiekje met welke projecten ze bezig is en wat ze allemaal heeft gemaakt. Benieuwd naar haar kleding? Read more!


Priscilla: "Ik wil graag modeontwerpster worden omdat ik het heel leuk vind om met mode en fashion bezig te zijn en de trends te volgen. Ik houd van stofjes voelen, vind pailletten heel erg mooi en ik maak zelf kussens. Het is erg leuk om je eigen kleding te ontwerpen omdat je dan precies kan maken wat je hebben wilt of wat een ander voor wensen heeft. En het is natuurlijk ook veel leuker om te lopen met je zelfgemaakte kleding dan het te kopen in de winkel. Ik denk dat het rond mijn achtste begon dat ik met mode bezig wilde zijn. Ik begon kleding te ontwerpen in mijn topmodelboek, met daarin een zomerjurk met beenwarmers. Sinds toen is het tekenen alleen maar leuker geworden. Mijn moeder naaide vroeger wel is kleding voor mij, en dat vond ik altijd heel erg leuk om te zien en keek aandachtig. Ongeveer 2 jaar geleden wist ik zeker dat ik modeontwerpster wilde worden en ben toen aan het rondkijken geweest."


Dit vestje heb ik gemaakt van een wat dikkere synthetische stof en is perfect om over een leuk shirtje heen aan te trekken. Als detail heb ik een veiligheidsspeld gebruikt om het jasje te verbinden, dat geeft een leuke touch.


Dit jasje, daar ben ik het meest blij mee van al mijn ontwerpen die ik heb gemaakt, omdat ik er een rits en een voering in heb gemaakt waardoor het jasje toch warm zit ondanks dat de stof erg dun is. Het jasje is gemaakt van een dunne, soort nepleren stof.


Deze blauwe top heeft een soort overslag die ik heb gemaakt van een soepele tricot stof.

Het rokje heb ik gemaakt van een soepele stof met ruches. Bij de taille heb ik een breed elastiek verwerkt.


Priscilla: "De lichte blauwe top met col die je op de linkse foto ziet heb ik gemaakt van een lichte soepele tricot stof. Op de rechtse foto kan je zien dat ik hem aanheb. Hij heeft wat wijdere mouwen. De broek die ik op de rechtste foto aanheb is gemaakt van een dunne soepele stof en is perfect om in te sporten! Het is een soort joggingsbroekmodel. Door een brede band om de taille en enkels valt het model bij de benen wat wijder. Op de knieën van de broek heb ik met suède kniepatches gemaakt."
Zelf gebleekte broek!

Wat ik mensen aanraadt als ze ook modeontwerpster willen worden? Veel creativiteit ontwikkelen! En gewoon aan de gang gaan met een naaimachine en probeer wat dingen uit. Het komt vanzelf als je oefent en van de fouten die je maakt leer je. Op een begeven moment heb je door hoe het werkt en heb je binnen een hele korte tijd een outfit gemaakt.

Wil je ook iets hebben wat niemand anders heeft, door mij gemaakt? Stuur een mailtje naar mij via priscillaerven@live.nl. 

Love, Priscilla. ☺


0 reacties:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!