logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

14-04-2013

Catrice Eyeliner Pen

Ik ben echt een kluns als het gaat om eyeliner. Rechte (en dan voornamelijk symmetrische) lijnen maken lukt me nooit zonder knoeien en ik zit vaak behoorlijk te prutsen. Behalve als ik er echt heel rustig voor ga zitten, maar dat geduld heb ik niet elke dag! Bij eyeliners met een stift wordt vaak gezegd dat deze makkelijker werken dan andere eyeliners. Dat wilde ik wel eens zien! Zou deze eyeliner mijn skills verbeteren?


Je hebt verschillende soorten eyeliners. Vloeibare eyeliner, gel eyeliner en zelfs stiften. Dat laatste zie je de laatste tijd bij heel veel verschillende merken voorbij komen. Zo heeft ook Catrice een stifteyeliner in hun assortiment!


Valt het je op dat het logo niet veranderd is? Het is nog steeds de oude! Ooit kocht ik een glossje met het oude logo erop die ik onderlaatst heb weggegooid omdat 'ie ontzettend sterk naar mint smaakte waar ik hoofdpijn van kreeg.. Toen ik hem weggooide besefte ik pas dat het logo was veranderd! Beetje suf, maar dat is gebeurd in de tijd dat makeup me nog niets interesseerde. Ik heb toen ook helemaal niets gemerkt met de verandering! In 2011 (toen was het nieuwe logo er al) is het gehele assortiment veranderd, dus als deze er dan al was, zouden ze deze toch ook veranderd moeten hebben?

De eyeliner is er in meerdere soorten. In het groen, bruin, blauw, zwarte waterproof en gewoon zwart. Ik koos 010 Black.

Catrice belooft dat je met deze liner een precieze lijn kunt maken door de vilten stift en hij is extra-longlasting, wat wil zeggen dat de eyeliner extra goed blijft zitten.


En dit is het puntje! Je kunt hem inderdaad vergelijken met een viltstift, het heeft hetzelfde idee. Het puntje beweegt mee als je een lijntje maakt wat heel fijn is zodat je niet hele erge uitschieters maakt.


Door het stiftje kun je variëren van een dikke streep tot dun, net wat jij wil. Ik heb de liner vaker geswatched op mijn hand (dit is ongeveer de 5e keer) maar nog nooit gebruikt op mijn oogleden. Waarom? Ik krijg de eyeliner er echt niet meer af! Ik heb waterproof en longlasting oog make-upremovers gebruikt en normale removers, maar echt niks haalt de liner eraf. Het enige wat er overblijft als ik het probeer te verwijderen van mijn hand is een grijze waas die zeker nog 2 dagen op je hand blijft zitten. En met hard boenen is de liner nog niet weg. Op zich is dat ook een voordeel omdat de eyeliner wel echt goed blijft zitten.

Ik merkte dat de punt na vaker gebruik helemaal niet meer zo zwart blijft. Ik moest nu wat vaker over de lijntjes heen gaan om een intens zwart lijntje te krijgen. Toen ik hem kocht was de lijn wel heel zwart, maar dat vervaagt dus. Hier hebben anderen mensen ook last van!

Op zich is dit een goede eyeliner als je een goede makeup remover hebt denk ik. Ik heb een remover die goed waterproof makeup verwijderd dus ik snap niet zo goed waarom ik deze niet van mijn handen en ogen afkrijg. Ik vind het zonde om daarvoor een geheel nieuwe remover voor te kopen. De stift vind ik wel handig omdat ik er beter lijntjes mee kan trekken dan vloeibare eyeliner, maar wordt minder zwart van kleur na vaker gebruik.

Pluspunten: 
  • Hij blijft goed zitten, een beetje té goed
  • Stift werkt makkelijk, je kunt er makkelijk een lijn mee zetten
  • Je kunt variëren van kleine tot dikke lijnen
  • In meerdere kleuren verkrijgbaar
  • Goedkoop 
Minpunten: 
  • Ik krijg de liner er voor geen enkele mogelijkheid eraf
  • De stift wordt minder zwart na vaker gebruik

Catrice Eyeliner Pen kost €2,29 en is te koop bij Kruidvat. 
Welke soort eyeliner vinden jullie het fijnst? 

Love, 
Sharon. 

3 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Ik vind je blog echt gaaf! Ik heb besloten om elke dag nu even een kijkje te nemen. :),

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er uit als een goede eyeliner, en de bloemetjes op de achtergrond vind ik ook super!

    BeantwoordenVerwijderen