logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

29-04-2013

Essence All About Matt Fixing Compact Powder

Ken je dat? Je bent op zoek naar een poeder maar kan de perfecte match met jou huid maar niet vinden.. Of je komt tot de ontdekking dat je poeder ineens veel te donker is. Ik ken het ook! Soms is een poeder die ik graag wil net niet mijn kleur of valt 'ie op de een of andere dag zomaar weer heel anders uit op mijn gezicht. Gelukkig bestaan er ook translucent poeders. Deze matchen bij elke huidskleur en hoef je niet meer make-up te 'passen' als je voor de schrappen staat. Ook witte poeders moeten je gezicht mat houden en geen 'cakey' effect geven. En ik ga je alvast verklappen dat deze van Essence een echte budgettopper is!



Ik heb nog nooit een translucent of witte poeder gehad. Mijn favoriete poeder is die van Bourjois, maar ik was reuzebenieuwd om zo'n soort poeder te proberen. Deze is daarin tegen ook nog eens veel betaalbaarder dan Bourjois. Dus als deze mij ook bevalt is dit natuurlijk een mooie vervanger!


Ik vind de verpakking gewoontjes, maar wel anders dan ik gewend ben lijkt wel. Normaal is het veel kleur bij Essence, nu heel rustig. Ik vind het juist niet erg, want dit vind ik er juist veel beter uitzien. Een doorzichtig rond doosje met roze letters. Ik hoef ook niet te veel poespas, hij ziet er goed uit! De sluiting is wel minder, hij 'klikt' bij mij niet. Daardoor gaat het dekseltje heel snel open en kan dus ook het poeder heel snel beschadigen. Ik weet niet of dat dit bij alle doosjes het geval is of dat dit alleen bij mij gebeurd.




Essence belooft een matte en neutrale finish te geven de hele dag door. Het helpt blush en foundation kleuren met elkaar te blenden. Het set je makeup als een fixing poeder wanneer je het aanbrengt voor alle soorten huidskleuren. Dat het blush en foundation kleuren helpt met blenden vind ik wel apart! Dat zou een superhandige oplossing zijn als je teveel blush hebt aangebracht of wanneer je blush heel mooi in je huid wil werken.



Het poeder is wat hard van structuur en op mijn kwast krijg ik er heel weinig poeder op, ik moet er heel vaak ingaan. Maar op zich kan ik er mee dealen. Steeds als er een beetje op mijn kwast zit breng ik het aan op een gedeelte van m'n gezicht, ga ik er weer met mijn kwast in en breng ik wat nu op mijn kwast zit op een ander gedeelte aan op mijn gezicht. De poeder zie je inderdaad niet zitten en geeft een veel mooier effect dan dat ik heb met gewone kleurenpoeders! Ik heb mijn poeder in de ochtend aangebracht en zat er aan het eind van de dag nog perfect op. Ik heb nooit last van een glimmend gezicht, maar deze poeder houdt je gezicht ook mat als je op den duur wel gaat glimmen las ik op andere blogs.

Ik ben echt weer een beetje omvergeblazen. Deze poeder is echt geweldig! Hij geeft je gezicht een veel neutraler effect en ziet er inderdaad veel mooier uit. Je make-up blijft er goed door zitten, past bij elke huidskleur en houdt je gezicht de hele dag mat. En hij is superbetaalbaar! Wat wil je nog meer? Over het blenden met de blush en foundation klopt ook wel een beetje. Als ik mijn blush iets te heftig vind wordt het met deze poeder veel natuurlijker! Het wordt dus inderdaad in je huid geblend, de kleur wordt veel subtieler.

Pluspunten: 

  • Houdt je gezicht de hele dag mat
  • Laat je make-up goed zitten 
  • Geeft een veel natuurlijker effect, je ziet de poeder ook niet
  • Geschikt voor iedere huidskleur
  • Prijs
  • Verkrijgbaarheid, in elk Kruidvat filiaal te koop 
  • Blend blush mooi in je huid als het bijv. iets te heftig is
Minpunten: 
  • Verpakking, dekseltje sluit niet goed zodat poeder heel snel kan beschadigen
  • Poeder is heel vast, ik krijg weinig op mijn kwast

Essence All About Matt Fixing Compact Powder is te koop bij Kruidvat en kost €2,99.
Zijn jullie bekend met translucent poeders? 


Love,
Sharon.

4 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Ik had al helemaal ingepland dat ik hem dinsdag ging kopen maar toen kwam ik erachter dat het dan Koninginnedag is en dat dan de winkels dicht zijn :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Er was toevallig wel een 1+1 actie bij Kruidvat op het gehele assortiment van Essence. Was alleen wel voor de mensen met een voordeelkaart!

      Verwijderen
  2. Heee,

    Ik ben Mervet van Beauty&Me! en ik wou hier ookal een artikel over schrijven maar ik ben vergeten foto's te maken van mijn powder... Zou ik jouw foto's mogen gebruiken en erbij vermelden dat ik ze van jou heb?

    BeantwoordenVerwijderen