logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

18-04-2013

MAC Fix + Setting Spray

Een tijdje geleden liep ik binnen in een MAC counter en kon het niet laten om iets mee te nemen. Dit was mijn allereerste MAC product, waar ik ontzettend trots op was. Een setting-spray om je make-up te fixeren.. Hmm, dat klonk goed! Heel veel mensen waren hier heel erg tevreden over, en ja, ik weet waarom!




MAC, of ook wel Make-up Art Cosmetics, is een professioneel visagistenmerk en heeft een behoorlijk prijskaartje. Een blush kost namelijk zo rond de €21 à €23, afhankelijk van welke lijn. En dan heb je nog foundations, poeders, primers, sprays, kwasten, mascara's.. Het is allemaal vrij prijzig. Maar de kwaliteit is ook echt niet te vergelijken met budgetmerken zoals Essence of Catrice.


MAC oogt met haar producten heel professioneel. Gewoon simpele, stevige verpakkingen met het logo erop en vaak zijn de producten mat zwart. Vaak kunnen kleuren en printjes het product heel goedkoop laten lijken, maar dat heb ik dus nooit als ik producten van MAC zie.


De dop is zo handig! Hierdoor ben ik niet bang dat deze ooit zal gaan lekken. De sluiting kun je naar links draaien waarop je op de dop drukt en het pompje naar beneden gaat. En als 'ie naar rechts staat kan er niks mee gebeuren, dan staat 'ie als het ware op "slot". 


Het is een setting spray, die je make-up langer laat zitten en deze spray zorgt er ook voor dat het cakey effect verdwijnt, wat je vaak krijgt bij foundations en poeders. Deze is ook geschikt om je gezicht even op te frissen. Je kan deze spray ook gebruiken om je kwasten nat te maken om bijv. je oogschaduw nat aan te brengen voor een intenser effect. Nog een tip: als je meerdere lagen foundation aanbrengt en de foundation op je rug van je hand doet, spray er dan wat Fix + bij. Hierdoor droogt je foundation wat sneller waardoor je dus sneller lagen over elkaar heen kan aanbrengen!

Er werd heel vaak gezegd dat deze spray heel lekker rook, maar ik vind het persoonlijk wel meevallen. Het ruikt wel lekker fris en iets wat fruitig. De geur is eigenlijk helemaal niet zo zwaar aanwezig als je de spray op je gezicht gebruikt, dus ik heb er niet zo veel problemen mee. Als het werkt ben ik tevreden! De spray bevat 100 ml.

Het product bevat ontzettend veel verzorgende bestanddelen. De vrouw die me hielp zei ook dat er geen alcohol inzit (yes!) en geen andere middelen die evt. slecht zouden kunnen zijn voor je huid. Er zitten juist heel veel fruit extracten in en komkommer (!). En wat mijn aandacht heel snel trok is caffeine. In cosmetica doet dat niets voor je huid, maar bevat licht reflecterende deeltjes en geeft je huid een optisch beter effect.

En op je huid is de spray echt fan-tas-tisch. Na mijn foundation of andere gezichtsroutine (ook al draag ik die dag even geen foundation etc.), laat hij je huid er heel gezond uitzien, haalt het poederige effect weg, verzorgt je huid en laat je make-up echt heel goed zitten. Dit is echt geweldig spul! 
Het duurt wel een tijdje voordat de spray helemaal is ingetrokken, maar ik ben zo iemand die daar natuurlijk ook geen geduld voor heeft. Ik verdeel het dan met een grote poederkwast over mijn hele gezicht heen. Als ik wel tijd heb, laat ik hem gewoon normaal opdrogen. Voor je gehele gezicht heb je ongeveer zo'n 3/4 pompjes nodig. 



Pluspunten: 
  • Verzorgt je huid en laat je huid er heel gezond uitzien
  • Laat je make-up goed zitten
  • Heel veel goede bestanddelen, bevat oa. geen alcohol
  • Voelt heel fris aan op je huid
  • Handige dop, hierdoor kan het niet gaan lekken
  • Poederige effect die je evt. hebt verdwijnt
  • Verkrijgbaarheid, te koop in alle MAC counters, Pro Stores en online.

Minpunten: 
  • Droogt langzaam op 
  • Ruikt niet overdreven bijzonder (maar dat is persoonlijk)
  • Prijs
Ik ben nog nooit zo blij geweest met een product als dit! Als deze op is, ga ik hem ook zeker opnieuw aanschaffen. Deze is zo fijn! Nu zullen sommigen €16,50 voor cosmetisch water behoorlijk veel vinden, maar dit overtreft alles. Hij is echt het geld waard. 

MAC Fix + Spray is te koop in alle MAC counters, Pro Stores en ook online en kost €16,50. 

Hebben jullie een MAC product in bezit?
Love,
Sharon.

1 opmerking:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!