logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

12-04-2013

Mascara battle #2 | Waterproof

Als het heel hard regent, of je gaat een keer zwemmen zit volgens mij niemand te wachten op pandaoogjes. Ik had nog 2 waterproof mascara's liggen die ik nog nooit heb aangeraakt, omdat ik eigenlijk nooit waterproof draag. Toevallig was het 1 budget en 1 mid-budget merk! Dus je raad het al, ik kwam meteen op het idee om opnieuw een mascara battle te doen. Welke mascara blijft prima zitten als het in contact komt met water? Let's battle!



Waterproof mascara blijft bij mij altijd onaangebroken, ik gebruik ze echt nooit overdag. Eigenlijk ook niet als het regent, want ik heb mascara's die gewoon goed blijven zitten. Maar als ik wil zwemmen heb ik een probleem. Dan wil ik toch een beetje mascara op doen. Ik zorg er dan altijd voor dat ik 1/2 waterproof mascara's op voorraad heb liggen, voor het geval het nodig is. :)

Voor mij zijn er niet zo veel eisen, ik hoef niet zo zeer volume te hebben bij een waterproof mascara, tenzij ik de mascara vaker overdag zou dragen. Als de mascara's volume geven, is dat mooi meegenomen, maar is voor mij niet belangrijk. Het enige wat ik wil is dat de mascara ook écht waterproof is en blijft, dus niet uitloopt en goed blijft zitten en dat ik geen klonten en spinnenpoten krijg, haha!


Miss Sporty Studio Lash Waterproof 001 Black:
De mascara van Miss Sporty heeft een siliconen borsteltje. Dat separeert mooi en moet daarom niet voor klontjes zorgen. Helaas zit er aan het borsteltje maar heel weinig mascara, dus ik ben een beetje bang dat ik heel vaak moet 'pompen'. Dat is best een groot nadeel, omdat de mascara dan heel snel gaat uitdrogen. Maar dat valt mee! Voor de rest vind ik de flacon erg leuk door de felle blauwe kleur, hij valt heel erg op en ik verwar hem niet met andere mascara's. Ik weet nu door de blauwe kleur dat het een waterproof mascara is.

Deze mascara geeft inderdaad niet veel volume, maar zoals ik al zei, is dat voor mij niet nodig. De mascara separeert wel voldoende. Ik krijg er geen spinnenpoten mee, maar er blijven wel een aantal wimpers aan elkaar plakken. 1 laag is prima, maar 2 lagen zou ik niet proberen! Dan worden je wimpers echt stekels en krijg je wél spinnenpoten..

De mascara moet wel heel lang drogen nadat je hem hebt aangebracht. In de tussentijd loopt 'ie dus ook gewoon uit als je er water opgooit of in je ogen wrijft. In het water kan je er van alles meedoen voor een uurtje of 2. Daarna zaten er zwarte vegen onder mijn ogen en aan het eind van de dag is de mascara zo goed als verdwenen op mijn wimpers. Dus waterproof kunnen we deze mascara beter niet noemen.

L'Oreal Paris Lash Architect Waterproof Black:
De flacon vind niet echt heel bijzonder. De dop draait wel heel lekker dicht en sluit ook heel goed. Het borsteltje is gewoon normaal, niet van siliconen en is ook niet gebogen. De haartjes staan heel dicht op elkaar, wat dus klontjes kan veroorzaken. Als je de mascara aanbrengt gebeurd dat inderdaad ook wel een beetje, ik vind hem niet fijn aanbrengen. Heel stroef!

De separatie vind ik niet goed en al helemaal niet voor L'Oreal. Ik vind ze wel iets mooier separeren dan Miss Sporty doet, maar je ziet wel klontjes. De mascara blijft daar in tegen wel waterproof. Hij gaat gelukkig niet onder je ogen zitten! Wel komen er korreltjes boven en onder je ogen. Dit vind ik niet heel erg storend, maar het ziet er niet zo mooi uit, al die zwarte korreltjes. Ook deze mascara is na wat uurtjes in het water ook gewoon weer verdwenen, alleen zit er nog wel meer op dan Miss Sporty. Dat vind ik echt jammer! Ook deze is nou niet supergeschikt als waterproof. Wel heb ik nog 1 positief dingetje, je wimpers voelen niet hard aan na het aanbrengen!

Ik vind het best lastig om te kiezen. De mascara's hebben beide op- en aanmerkingen! Maar als ik toch moet kiezen ga ik denk toch voor L'Oreal. Dit omdat de mascara niet uitloopt en iets langer blijft zitten. Maar deze mascara van L'Oreal is echt zijn geld niet waard, aangezien ik L'Oreal vrij duur vind voor een mascara die helemaal niet zo goed is dan dat je denkt. 

Miss Sporty Studio Lash Waterproof €3,99 (te koop bij DA en Etos)
L'Oreal Paris Lash Architect False Lash Effect Mascara €14,99 (te koop bij Etos, Kruidvat etc.)

Wanneer gebruiken jullie watervaste make-up? 

Love, 
Sharon.

0 reacties:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!