logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

22-05-2013

Catrice Sheer Lip Colour

Zo zacht als boter, een kleurtje op je lippen zodat je klaar bent om te gaan voor een gezellig festival, waar je bij slecht weer of niet, er toch stralend uit kan zien. Dat moeten de Sheer Lip Colours zijn! De nieuwe limited edition die op me wachtte zorgde ervoor dat ik dit roomboterstickje met brandende wielen mee naar huis wilde nemen. Hip Trip, helemaal in thema van festivals, feestjes en stoere rockers, kan door het subtiele kleurtje dus ook prima voor de zachtere typetjes worden gedragen. Lees je mee?



Ik liep in de Kruidvat en opeens stond de nieuwe Limited Edition "Hip Trip" daar op mij te wachten. Eerder die week zag ik een facebook bericht van Catrice waarin stond dat de nieuwe editie aankomende weken in de winkels zouden liggen. Ik maakte al eerder een artikel over welke producten Catrice nu uitbracht en werd onwijs benieuwd naar de Sheer Lip Colours, die ik vandaag voor jullie nu dus ga reviewen!
*Het product is gebruikt omdat ik in eerste instantie andere foto's had, maar die bij het bewerken en tijdens het schrijven ontzettend donker waren. Ik besloot daarna toch maar nieuwe productfoto's te maken aangezien ik er totaal niet tevreden mee was. Dit was dus al nadat ik het product al had getest en had gebruikt!*



Ik koos voor C02 Wheels On Fire. De andere 2 kleuren die in de LE te vinden zijn spraken me niet zo aan, beiden nude en hadden beiden niet veel kleur. Deze was een compleet andere kleur vergeleken met de rest en vond ik dan ook wel gewaagd. Ik wil wel iets anders proberen, ik draag deze kleuren eigenlijk nooit overdag, maar heb gemerkt dat zulke tinten me het beste staan. Best zonde, maar voor mij hoeft het nooit zo heftig. Voor mij is het een fijner idee dat de kleuren wat lichter zijn en niet meteen heel aanwezig zijn, dan kan ik er aan wennen!



De verpakking vind het wel een tikkeltje tegenvallen. Hij is mat zilver met vlammen op de dop, al moest ik wel een paar keer kijken wat het nou precies was, haha! Het is niet mijn stijl, maar voor het thema van de limited edition vind ik het wel een goede keuze. Hij oogt namelijk best stoer en de naam 'Wheels On Fire' matcht dan ook weer goed met de vlammen op de dop!


De stick doet me ontzettend denken aan de Revlon Lip Butters, die ook op mijn wishlist staan. Die zien er dan wel qua verpakking veel mooier uit, maar de structuur, het idee en de vorm van de Sheer Lip Colours - ik noem het vanaf nu balm - zijn eigenlijk hetzelfde. Ze moeten beiden een subtiel kleurtje geven en je lippen verzorgen. Om de balm omhoog te krijgen draai je aan de onderkant.




De structuur van de balm is heel romig en kan je inderdaad vergelijken met een boter. Hij smelt een beetje bij het aanbrengen en brengt daardoor heel fijn aan! De kleur is heel subtiel, maar een hele mooie kleur die zeker aanwezig mag zijn. Hierin heeft Catrice dat goed gedaan! De kleur is een beetje lastig te omschrijven. Het is geen koraal, ook niet roze, eerder een subtiel cranberry kleurtje met een rode ondertoon erin.





Deze foto heb ik expres op een andere dag genomen zodat de belichting niet te donker was, maar de camera pakt de kleur alsnog niet zo goed op. Hij is namelijk veel aanweziger in het echt en het lijkt nu alsof ik alleen een beetje transparante lipbalm heb opgedaan.  Hij geeft veel kleur af, maar dat komt deels ook omdat ik vrij veel pigment in mijn lippen heb, anders zal de kleur nog veel subtieler bij jou zijn. Ik vind hem onwijs mooi! Ik draag nooit kleur op mijn lippen omdat ik dat altijd vaak heel heftig vind, dat past helemaal niet bij mij. Dit is in tegendeel wel een hele draagbare kleur! Je ziet dat je iets op hebt, maar dan wel heel natuurlijk. Zoiets durf ik nu ook gewoon naar school te dragen!

De balm blijft ongeveer 1,5 uur op zijn plek, wat ik vrij lang vind voor een getinte balsem! Je lippen voelen daarna wel droog aan, maar dat is niet overdreven storend. In het begin voelen je lippen juist heel zacht en verzorgt. De balm brengt fijn aan, trekt niet in de lijntjes, plakt niet, smelt op je lippen en je betaalt er ook nog eens heel weinig voor. Ik zou dit product net zo lief in het vaste assortiment willen zien met meer kleurkeuzes omdat de structuur zo ontzettend zacht is en de kleuren die je normaal te heftig vind voor overdag nu prima gedragen kunnen worden. Misschien zouden dit dan goede dupes kunnen zijn van de Revlon lip butters!?

Pluspunten: 

  • Brengt fijn aan doordat de balm smelt op je lippen
  • In het begin voelen je lippen heel zacht en verzorgt
  • Kleur is subtiel en prima draagbaar voor overdag als je felle kleuren soms ook net iets te heftig vindt
  • Blijft voor een 'verzorgende' stick lang zitten
  • Plakt niet
  • Trekt niet in de lijntjes en accentueert geen velletjes

Minpunten: 
  • Je lippen voelen daarna wel iets droog aan
  • Ik vind persoonlijk de verpakking niet zo 

De Sheer Lip Colours zijn verkrijgbaar tot en met juni in de limited edition "Hip Trip" in Kruidvat (en trekpleister?) Wees er snel bij, want heel veel Kruidvat filialen zijn er geen ster in om de producten aan te vullen of Catrice stuurt er te weinig van op. Heel vaak is het al weg en ook niet meer te krijgen, wat ontzettend jammer is voor de mensen die hun slag nog niet konden slaan. De Sheer Lip Colours zijn verkrijgbaar in 3 kleuren en kosten per stuk €3,99.

Hebben jullie de nieuwe LE al gespot in jullie Kruidvat? 
Love, 
Sharon.

5 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Wat heb je mooie foto's! :)
    Ik wil 'm ook zo graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. in 15 dagen heb je al weer 2040 bezoekers er bij gekregen wooww super veel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien koop ik er ook nog wel eentje! Maar dan wel een nude kleurtje denk ik. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, ik stond in de winkel al te twijfelen of ik hem zou kopen, maar je hebt me wel overtuigd, ik wil hem ook :) En wat heb je een prachtige foto's zeg!

    BeantwoordenVerwijderen