logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

25-05-2013

Hema Brush Cleaner

Voor make-up fans is een kwastenreiniger eigenlijk niet te missen. Natuurlijk kun je je kwasten elke week braaf met shampoo wassen, maar voor de luie mensen onder ons -inclusief ik- willen we toch éven snel je kwasten tussendoor reinigen. Heel snel, zodat je je kwasten even niet met shampoo hoeft te wassen en daarna een ontiegelijk lang moet laten drogen. Dat is vanaf nu verleden tijd, want ook HEMA is met een kwastenreiniger gekomen. En natuurlijk moest ik hem toch ooit online zetten, want om te testen hoe een product in gebruik is en of het werkt ben je bij mij op het juiste adresje!


Ben je net met een glitteroogschaduw bezig en wil je uiteindelijk de kwast daarna nog een keer gebruiken voor een andere kleur, is het vervelend om je kwasten dan met shampoo te wassen, die je daarna alsnog dan niet kan gebruiken omdat je kwasten dan onwijs lang moeten drogen. Neh, dat schiet niet echt op. Daarvoor zijn kwastenreinigers uitgevonden. Je doet een beetje op een doekje/tissue en dipt je kwasten erin zodat je kwasten weer klaar voor gebruik zijn. MAC is hierin heel bekend, maar toen ik al hoorde dat Kruidvat met een kwastenreiniger kwam en ook HEMA, wachtte ik het even af en probeerde de goedkopere variant; de HEMA Brush Cleanser!

Ik heb heel lang gedacht dat er op de voorkant Brush Cleanser stond. Pas tijdens het bewerken zag ik dat er geen 's' tussen zit! Hoe kan ik die grote koeienletters nou over het hoofd zien? De Brush "Cleaner" ziet er strak uit. Net zoals MAC is het goedje roze en vind het goed passen bij de rest van de nieuwe toegevoegde producten van HEMA, de Dip & Clean is qua verpakking ook lekker roze! De Brush Cleaner bevat 200 ml.

De dop is een draaidop, ik vind het persoonlijk niet erg dat het product geen spuitdop heeft. Het had misschien wel iets zuiniger gewerkt, als het maar geen knoeiboel wordt ben ik al gauw tevreden! De dop sluit goed en lekt verder ook niet.

De HEMA Brush Cleaner zou geschikt moeten zijn voor natuurlijke en synthetische haren. De kwastenreiniger kan direct op de haren van de kwast aangebracht worden of op een droge doek of tissue, waarna je de kwast voorzichtig schoonwrijft. De kwasten hoef je niet uit te spoelen en kun je gewoon laten drogen. Ik ga het testen op 4 kwasten die ik toevallig onderlaatst nog had gebruikt en nog niet schoon waren. Ik breng het product aan op een tissue.

Ik vind de geur van de Brush Cleaner absoluut niet storend, maar als je niet van hele erge geparfumeerde cleansers houdt zal het je misschien wel wat storen. Beetje sterk, maar ik vind het niet vies. Het reinigen van de kwasten gaat heel snel, het doseren gaat goed en de kwasten zijn daarna prima schoon. Ze drogen heel snel, binnen 5 minuten zijn ze opgedroogd zodat je ze daarna gewoon weer kan gebruiken! Tegen hele grove glitters kan de Brush Cleaner niet tegenop, maar vind ik het nog goed dat een goedkope variant het meer en deel van je kwast afhaalt! Sommige kwasten zien na het reinigen er niet allemaal heel schoon uit, maar natuurlijk moet je ze nog steeds normaal blijven wassen met shampoo, een Brush Cleaner is ook niet een volledige vervanger voor volledig reinigen van je kwasten. Kortom; ik vind het een prima reiniger en ik kan hem ook iedereen aanraden voor iedereen die nog een prima kwastenreiniger zoekt!

Pluspunten: 

  • Doseren gaat goed, ook al heeft het geen spuitdop
  • Verpakking, lekt niet en ziet er fris uit
  • Reinigt kwasten goed
  • Droogtijd is nog geen 5 minuten, je kunt ze heel snel alweer gebruiken
  • Verkrijgbaarheid, bij elk HEMA filiaal te koop

Minpunten: 
  • Je kwasten zien er soms niet altijd even schoon uit
  • Tegen (grove) glitters kan de kwastenreiniger niet op
  • Geur kan sommige mensen storen, maar ik heb er niet veel last van
Zijn jullie lui in het wassen van je kwasten? 
Love,
Sharon.

2 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Deze.wil ik wel eens uitproberen! Je blog is erg leuk, ik volg je nu :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, superleuk om te horen! Thanks for following me :)

      Verwijderen