logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

11-05-2013

MUA Undress Me Too Eye Palette

Helemaal uit Londen is 'ie dan toch in mijn stash beland. MUA, een merk wat ik alleen kon bewonderen op foto's en videos van anderen kan ik er nu zelf ook eindelijk bij wegzwijmelen. Dé dupe van Naked 2 waar iedereen het over heeft, dat wilde ik nog wel eens met mijn eigen ogen zien. Bij Urban Decay's 'Naked' gaan we naakt, bij Mua's 'Undress Me Too' kleden we ons uit!



MUA (Make Up Academy) is een merk wat nergens te krijgen is in Nederland. Snik! Dus toen mijn vriendin Priscilla naar Londen ging en ik wist dat ze in de buurt kwam van Superdrug, gaf ik haar dus meteen door wat ik wilde. Ik wilde Undressed, de dupe van Naked (1), omdat ik het Naked 2 palet al heb en de kleuren van Undressed Me Too precies hetzelfde zijn, tenminste, zo zeggen ze. De kleuren van Naked 1 vind ik namelijk ook geweldig, maar in Londen was Undressed helaas al uitverkocht. Undressed Me Too vond ik ook niet erg, want ik wilde deze heel graag vergelijken met het orginele Naked 2 palet. Binnenkort komt er dus ook een vergelijking tussen deze twee!


Het paletje is simpel-looking, maar dat mag ook wel voor £4 pond (ongeveer €5).Het paletje is van plastic, met een witte deksel en sluit goed. Bij het palet zit een sponsapplicator geleverd, maar dat gebruik ik dus nooit. Het applicatortje zit alleen maar in de weg tijdens het open en dicht doen. Deze zijn trouwens vrij stroef, maar daar gaat het eigenlijk niet om. De sponsapplicators gebruik ik toch nooit meer. 
Op eerste indruk zijn de kleuren inderdaad precies hetzelfde als Naked 2, en ook precies op dezelfde kleurvolgorde als Naked 2. Maar ik was het allerbenieuwdst naar de pigmentatie. Want mensen met een wat minder budget, maar die heel graag Naked 2 willen, zou dit de perfecte vervanger zijn! 

Op de achterkant van het palet staan de kleuren van de kleuren beschreven, dat is zo fijn! Swatches maken of er mee werken is veel makkelijker benoemen en is veel fijner lezen, ook voor jullie. Onder staat een 'mini master class', waar duidelijk is beschreven hoe je een look met het palet kunt maken. Handig voor als je even geen inspiratie hebt of voor een van de eersten keren begint met oogschaduw.

Het palet bevat 12 kleuren, waarvan 3 matte, de rest is allemaal shimmer. 

Het palet verdeel ik in tweeën en ga per foto 3 kleuren swatchen. Ik begin helemaal linksbovenaan bij Naked, Devotion en Shy, waarop ik daarna verder ga met Tranquil, Exposed en Reveal. Daarna begin ik aan de rechterkant bovenaan bij Fiery en ga verder met Lavish, Dreamy etc. 

Naked -  Devotion - Shy 

Naked is een matte highlight kleur, bijna net zoals mijn eigen huidkleur. Dat is juist goed! De kleur is dan ook echt licht en perfect als highlighter in je binnenste ooghoek of op je wenkbrauwbot. Devotion is goudkleurig met veel shimmer en doet je inderdaad denken aan Half Baked uit UD's Naked 2. Deze kleur barst van pigment, ik hou ervan! Shy is een lichte highlight kleur met shimmers. Met al deze 3 kleuren zit het in ieder geval goed. 

Tranquil - Exposed - Reveal




Ook al deze 3 kleuren bevatten enorm veel pigment. Alle drie shimmer, maar ook alle drie even prachtig. 

Fiery - Lavish - Dreamy
Fiery is een gouden, bronzige kleur met prachtige shimmers en ook weer enorm veel pigment met 1 veegje. Lavish, de dupe voor UD's Tease, is daar in tegen een pigmentloze kleur en zal dus waarschijnlijk ook niet zichtbaar meer zijn nadat je de kleur goed blendt. Dreamy, een koperachtige kleur is ook weer prachtig!

Wink - Obsessed - Corrupt
Wink en Obsessed zijn geweldig, alleen Corrupt is echt waardeloos. Ik verwachte een diep en diep zwarte kleur zoals Blackout in Naked 2, maar deze is alles behalve gepigmenteerd. Corrupt was de enige kleur die ook niet lekker swatchte, de kleur was in de pan ontzettend stroef. 

Alle kleuren zijn onwijs zacht, behalve Corrupt. Deze voelt heel stroef en heeft samen met Lavish helemaal niet veel pigment. Dat MUA Naked 2 heeft nageaapt kan je met 100% zekerheid zeggen. Alle kleuren lijken op elkaar en dat ze ook op dezelfde volgorde staan is ook wel heel toevallig. De naam Undressed Me Too namelijk ook lijken op Naked, het heeft hetzelfde idee. Máár, dat is goed nieuws voor mensen die de kleuren van Urban Decay onwijs mooi vinden, maar er niet zoveel geld aan uit willen geven. 

Pluspunten: 
  • Bevatten eigenlijk allemaal veel pigment
  • Prijs
  • Inderdaad de perfecte dupe voor Naked 2

Minpunten: 
  • Verkrijgbaarheid, alleen te koop in buitenland (alleen in Londen of online?)
MUA Undress Me Too Eye Palette is te koop bij Superdrug of online op de site van MUA en kost ongeveer €5. 
Welke dupes heb jij ontdekt? 

Love, 
Sharon.

1 opmerking:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!