logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

20-05-2013

MUA's Undress Me Too vs UD's Naked 2

Over het Undress Me Too palet van MUA heb ik al over geschreven en had jullie belooft een battle te doen met het origineel, omdat dit MUA palet dé dupe is van Naked 2 van Urban Decay. Het MUA palet bracht mijn vriendin mee uit Londen en was onwijs benieuwd naar het verschil, want waarom koopt dan toch iedereen een duur palet terwijl er ook hele goede dupes te vinden zijn? Ik ging aan de slag met swatchen en heb ze voor jullie op de foto gezet. Lees mee!





*Voordat ik reacties krijg dat ik Mascha van Beautygloss na-aap, Mascha deed toevallig een battle tussen deze twee een dag nadat ik het palet had gekregen. Ik wilde het palet sowieso al met elkaar vergelijken zonder dat ik natuurlijk wist dat zij er ook een had gepost, wat dat weet natuurlijk niemand. De manier van swatchen en fotograferen heb ik wel een beetje van haar overgenomen, ik vind het namelijk een beetje stom als ik nu zou zeggen dat ik dit helemaal zelfbedacht heb qua foto's etc. Ik vind haar een geweldige blogger en alle credits gaan naar haar!*

Als er ook een winnaar moest worden gekozen als het ging om verpakking zou Urban Decay absoluut winnen. Het ziet er allemaal heel mooi uit en heel luxe vergeleken met MUA, een heel simpel, wit plastic doosje. Als je de paletten naast elkaar legt kun je zien dat de kleuren op eerste gezicht met elkaar overeen komen. Ze bevatten beiden 3 matte kleuren en de rest is allemaal shimmer.

Het swatchen doe ik net zoals Mascha, links is altijd de kleur uit het Naked 2 palet en rechts komt uit het Undress Me Too palet. Foxy van UD bevat zoals je ziet meer pigment dan Naked van MUA. Tussen Half Baked (UD) en Devotion (MUA) zit geen enkel verschil en is een perfecte dupe.

Bootycall heeft meer shimmers dan Shy en ziet er daardoor veel mooier uit. Chopper komt heel goed overeen met Fiery van MUA, alleen is Chopper in het echt nét iets donkerder, maar heel veel verschil zit er niet in.

Tease en Lavish bevatten daarintegen wel hele grote verschillen. Zoals je ziet bevat UD's Tease veel meer pigment, waarbij Lavish bij het swatchen bijna tot helemaal geen pigment heeft en de kleur een beetje afneemt. Snakebite en Dreamy zijn ook aan elkaar gelijk, ik zie bijna geen verschil!

Suspect en Tranquil zijn precies hetzelfde en dus weer aan elkaar gelijk. Beide hebben ze dezelfde shimmers en kleur! Pistol uit UD bevat iets meer pigment en is dus iets donkerder van kleur dan Exposed uit het MUA palet.

Verve en Reveal lijken zo vrij identiek op elkaar, maar Verve bevat duidelijk meer shimmers dan Reveal uit het budget palet. YDK uit Naked 2 vind ik een van de mooiste kleuren van het palet waar Wink dus ook niet aan tipt. Wink heeft iets minder pigment.

Busted heeft meer pigment dan Obsessed maar zijn wel gelijk aan shimmers. UD's Blackout bevat duidelijk meer pigment dan Corrupt, Blackout is een diepzwarte matte kleur waarbij Corrupt geen pigment heeft en wat meer een grijze waas is.

Ik ben over beiden paletten heel tevreden, al zijn alle kleuren veel zachter in het orginele palet en bevatten van allemaal het meeste pigment. Maar als ik geen €50 had over gehad om Naked 2 aan te schaffen had ik absoluut Undress Me Too gekocht omdat de kleuren heel goed met elkaar overheen komen en sommige kleuren identiek zijn aan elkaar. Dit is dus een fijn budgetproof palet als je de kleuren uit UD's Naked 2 heel mooi vind of het orginele palet zou willen, maar de prijs je tegenhoud, want dat begrijp ik heel goed. Nu is MUA alleen te verkrijgen in Londen en volgens mij ook online in de shop van MUA, maar sla je slag als je ooit een reisje maakt naar Londen, een vriendin of iemand die je kent naar Londen gaat of bestel hem, want spijt zul je er niet van krijgen! :)

Wie is volgens jullie de winnaar? 
Love,
Sharon.

1 opmerking:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Ik ga nu alvast sparen voor als ik ooit naar Londen ga!!!! :)))))).

    BeantwoordenVerwijderen