logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

10-06-2013

Rimmel Natural Bronzer (waterproof)

Nooit had ik echt de behoefte om bronzer te gebruiken, alleen begint het nu wel steeds meer te kriebelen nu het zonnige weer eraan komt. Sneeuwwitje moeten we nu toch maar gaan uitzwaaien. Ik zocht een mid-budget bronzer, niet zo budget als Essence of Catrice, maar er net tussen in. Dus kom je dan al gauw bij Rimmel, Maybelline, L'Oreal en Max Factor uit. Mijn ogen trokken naar het bruine zonnetje die weliswaar ook nog eens waterproof is en SPF 15 bevat. No way dat ik die kon laten liggen! Ik kwam thuis en haalde het zonnetje uit de verpakking. Is 't wat?





Ik had nog nooit van mijn leven bronzer gebruikt, niet om te shapen, niet voor m'n wangen of voor m'n gezicht.. Nooit. Ik vond het nooit echt nodig, alleen vind ik bronzer in de zomer wel ontzettend mooi. Maar nu ik een liefhebber van makeup ben vond ik het niet alleen leuk om er één aan te schaffen voor de zomer, maar was het ook een soort 'must' product, want een basic bronzer moet ik dan ook in m'n stash hebben liggen. Toen ik in de drogist stond met verschillende soorten bronzers in mijn handen trok mijn aandacht ineens naar een ronde verpakking met een heel zomers zonnetje in het midden. En toen ik beter keek zag ik ook dat deze waterproof is en SPF 15 bevat, wat ik nog leuker vond! Ik besloot voor deze te gaan en probeerde hem uit.

De verpakking zijn ronde doosjes die precies hetzelfde zijn als de Stay Matte Powders van Rimmel, alleen heeft deze een andere tekst op het doosje. Dat het geen klik 'dop' heeft vind ik niet zo heel erg, de bronzer schiet namelijk niet ineens open, ook niet als je hem op z'n kop houdt. Hij is prima mee te nemen op reis en het geeft me een heel zomers gevoel door het zonnetje in het midden. De verpakking ziet er goed uit!

Ik koos voor de lichtste kleur, maar wist gewoon echt niet welke kleur ik moest nemen. De donkerste zodat het niet oranje is, of juist de lichtste, voor een wat natuurlijker effect? Ik vond het echt heel lastig. Ik swatchte er een paar om m'n hand en heb maar gewoon de lichtste mee genomen, 021 Sun Light. De bronzer moet volgens Rimmel waterproof zijn en moet een natuurlijke en egale gebronzende look geven. Ook moet de bronzer zo'n 10 uur blijven zitten.

Titanium dioxide staat bovenaan het lijstje en is ook de werking wat de bronzer moet doen. Dit stofje geeft je een bruiner kleurtje en het stofje beschermt je ook tegen uv-stralingen. De bronzer bevat ook kokosolie, wat heel verzorgend en hydraterend is, het is namelijk vergelijkbaar met cacaoboter en sheabutter. De bronzer bevat parabenen, minerale oliën en parfum, dus als je dit liever vermijd kan je beter gaan voor een andere bronzer, aangezien deze ingrediënten wat hoger staan op het lijstje (dus er zit meer van in).

 

Alweer lijkt de bronzer vrij mat op eerste gezicht, maar toen ik hem eenmaal op had bevat de bronzer hele kleine glittertjes, maar niet te overdreven. Ze zijn eigenlijk heel erg mooi! Ik denk dat dat wel een mooi gezicht is wanneer je de bronzer als een soort poeder of je hele gezicht gebruikt, om je gezicht iets meer kleur te geven. Dan kan de bronzer zorgen voor een mooie gloed. De blush is heel zacht van structuur en stuift gelukkig niet. De bronzer bevat 14g, dus daar kan ik wel een hele lange tijd mee doen.

Voor deze foto heb ik de bronzer gebruikt om te shapen. Ik draag het samen met de Etos blush powder die ik op dat moment ook aan het testen was. Ik raad je aan om de bronzer aan te brengen met een (fluffy)kwast die meer product opneemt, dan krijg je het mooiste en natuurlijkste effect. Met een kwast die heel weinig product opneemt ben je namelijk heel lang bezig om het zichtbaar te maken. Je kunt de bronzer wel heel mooi opbouwen in lagen als je wat meer wil dragen, maar kan wel strepen achterlaten als je het niet goed mee blendt met de rest van je gezicht. Dat kan misschien wel een aantal problemen opleveren als je de bronzer wil gebruiken over je hele gezicht, want strepen zijn niet heel charming.

De bronzer blijft de hele dag goed zitten, maar of de bronzer écht waterproof is.. Mwah. In aanraking met water vervaagt het iets, maar zit nog goed. Je hoeft het in ieder geval niet bij te werken. Na het zwemmen droog ik mijn gezicht vaak af met een handdoek, maar als ik dat doe gaat de bronzer er wél af. Dat is het enige nadeel, maar in de zomer zal ik toch niet veel make-up dragen behalve een likje mascara. De bronzer is dus niet écht waterproof, maar na aanraking met water zit het er nog wel prima op. De SPF kan ik nu nog niet echt goed testen, maar ik zou er niet heel erg op vertrouwen. Er zit volgens de ingrediënten lijst veel van titanium oxide in, wat je beschermt tegen uv-straling, maar hoe veel er van dat product precies in zit is niet duidelijk. Ik zou daarvoor gewoon echt zonnebrand gebruiken of zonnebescherming speciaal voor je gezicht met een wat hogere SPF om er zeker voor te zijn dat je gezicht niet verbrand en/of huidveroudering tegen te gaan.

Prima bronzer dus, met een paar op- en aanmerkingen. Ik zou hem skippen als je parfum, minerale olie en parabenen liever vermijd of een echt goede waterproof bronzer zoekt, die ook echt perfect blijft zitten. Ik moet nog een beetje spelen met bronzer en op zoek gaan naar een kwast die het zo mooi mogelijk aanbrengt, dan ben ik zomerklaar!

Pluspunten: 
  • Verpakking is leuk en zomers
  • Zacht van structuur, maar stuift niet alle kanten op
  • Bevat hele kleine glittertjes, zijn bijna niet zichtbaar, maar geeft wel mooi effect
  • Makkelijk op te bouwen
  • Zuinig in gebruik
  • Verkrijgbaarheid, gewoon bij de drogist te koop

Minpunten:
  • Kan strepen achter laten
  • Bevat minerale olie, parabenen en parfum (ik heb er persoonlijk geen problemen mee)
  • Niet écht waterproof
  • SPF is niet heel hoog, ik vertrouw er niet echt op dat de bronzer je goed beschermt

De Rimmel Natural Bronzer waterproof bronzing powder met SPF 15 is te koop bij Etos, Kruidvat en andere drogisterijen waar ze Rimmel verkopen en kost €8,99.

Hebben jullie ooit wel eens bronzer gedragen? En wat dragen jullie in de zomer qua make-up?

Love, 
Sharon.

5 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Deze heb ik zelf ook, erg fijn in gebruik! Maar inderdaad niet waterproof.
    Ik vind het wel een voordeel dat er geen shimmer in zit.

    PS: Heb je mijn give- away al gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey die heb ik zelf ook! Ik vind hem helaas niet zo heel erg fijn en daarom gebruik ik hem ook niet zo veel.

    Wel een erg mooie review! Misschien moet ik het toch maar weer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er erg goed uit! Mooie foto's ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk draag ik nooit echt bronzer maar misschien wil ik hem nu toch wel een keertje gaan proberen!

    BeantwoordenVerwijderen