logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

25-06-2013

Zoeva Bamboo kwastenset

Ik was zo verliefd toen ik ze kreeg en ben er tot nu toe ook niet van afgeweken. Ik heb het over mijn allernieuwste kwastenset van Zoeva, die je al in dit artikel misschien al hebt gezien. Voordat ik de kwasten bestelde zocht ik op google naar reviews, maar de meeste reviews over deze kwastenset zijn al een beetje verouderd, dus ik dacht; it's my turn! Ik heb ze nu bijna 2 weken in bezit en kan dus ook precies vertellen wat ik er van vind. Hoe vind ik ze in gebruik en werken ze goed? Ik vertel het jullie!



De kwastenset komt in een stoffen zakje met daarin een hele mooie en stevige kwastenrol. Het straalt een 'eco' product uit, wat ook de bedoeling moet zijn. De bambooset zijn namelijk vegakwasten, dus de haren zijn niet van dieren gemaakt!

De set bestaat uit 12 kwasten, van zowel gezichts- tot oogkwasten. De kwasten zijn niet al te groot, precies een handig formaatje. De handvaten zijn van bamboo, dat geeft de naam ook al aan van de set. Het ligt heel prettig in de hand en volgens Zoeva is bamboo een symbool van stabiliteit en levensduur. Niet voor niets dat deze zin ook op de site van Zoeva staat! “In Asia, bamboo is considered as a symbol of steadiness and longevity.” De kwasten zijn allemaal heel zacht en stevig, worden goed verpakt (om alle kwasten zat een aparte folie) en zien er ook nog eens prima uit. Laten we ze gaan testen!


Laten we beginnen bij de bufferkwast, de kwast waar ik het meest blij mee was. Ik wilde nog steeds een stipplingbrush of een bufferkwast, dus om de grootste reden kocht ik deze set ook. Ik had daardoor hele hoge verwachtingen! Hij is perfect voor het aanbrengen van je vloeibare foundation, en ik denk zelfs ook voor poederfoundations. Met deze kwast blend ik mijn concealer ook mee in mijn huid en kan deze ook gebruikt worden voor poeder, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Daar gebruik ik liever een normale poederkwast voor. Het effect wat je met deze kwast krijgt is duizendmaal mooier dan met een normale puntige foundationkwast, het is veel natuurlijker. Ik had het idee dat een puntige foundationkwast echt een laagje óp je huid legt, de buffer werkt het er echt ín. Daardoor heb ik gemerkt dat m'n foundation veel langer bleef zitten wat ik normaal nog nooit heb gehad. Na een schooldag zat mijn foundation er nog perfect op, terwijl dat altijd een issue is voor mij! Hij is zacht, stevig en heel fijn in gebruik. Mijn favoriet uit de hele set dus!


Next is de poederkwast! Ik vond deze kwast door de vorm een beetje raar om voor poeder te gebruiken, hij is namelijk heel stevig voor een poederkwast, plat en niet fluffy. Voor het aanbrengen van poeder vind ik hem daarom niet fijn. Maar, kwasten kunnen ook voor andere dingen gebruikt worden! Ik vond dit wel een heel mooi formaatje om een bronzer of een blush mee aan te brengen, en dat gaat perfect! Voor bronzer en/of blush is 'ie wel fluffy genoeg,  in verhouding groot met een gemiddelde bronzer/blushkwast en brengt hij het product heel natuurlijk aan, zonder strepen!


De blushkwast vond ik ook gek. Hij is namelijk wel héél smal! Blush en bronzer aanbrengen worden strepen en wordt vaak te veel, omdat de haartjes heel dicht op elkaar staan en veel product opnemen. Maar door het smalle formaatje moet je meteen denken aan highlighter! Daar gebruik ik deze kwast dan ook voor. De highlighter valt zo precies op het goede deel van je gezicht en is nu doordat de haartjes dicht op elkaar staan voor highlighter heel gunstig. Zo krijg je genoeg highlighter op je gezicht zonder dat je het nog verder op moet bouwen. 


Met niet alleen de buffer kun je foundation aanbrengen, ook zit er een normale foundationkwast in de set! Nu ik de bufferkwast nu elke dag gebruik en ik echt heel veel verschil zie in het effect wat de buffer geeft, gebruik ik de puntige kwast niet meer. Waar ik ze wel voor gebruik? Maskers aanbrengen! Niet meer knoeien met de maskertjes uit een zakje en verdeeld daardoor ook veel gelijkmatiger. De kwast doet het wel gewoon goed, je kan er prima foundation mee aanbrengen. Alleen vind ik het gevoel op de huid niet heel fijn, hij is stevig en daardoor voelt het wat hard en scherp aan. De HEMA foundationkwast vind ik dan nog steeds het fijnst als ik zou moeten kiezen.


Wat een heerlijke uitvinding! Normaal gebruikte ik altijd mijn vingers om mijn concealer aan te brengen, uit te werken en in te blenden. Maar dit is zo veel sneller! De concealer gaat niet in de kwast zitten waardoor je concealer ook echt op de plek komt waar het hoort, dat heb ik namelijk heel vaak gehad. Dan verspil je echt heel veel concealer. Deze werkt echt ontzettend goed, maar gebruik onder mijn ogen nog steeds mijn vingertoppen voor een extra dekking. Maar als ik lui ben of haast heb, gebruik ik de kwast ook gewoon voor onder mijn ogen, of soms de buffer als ik echt geen zin heb om een aparte kwast te gebruiken.

Er zitten 2 platte oogschaduwkasten in de bamboo set. Dit is de grootste shader, die ook echt heel goed werkt. Neemt veel product op, zorgt niet voor fall-out en vind ik heel fijn om highlighter onder mijn wenkbrauwbot aan te brengen of een kleur op het hele ooglid.

Dit is een crease brush? Nou ehh.. Eerder een blendingkwast toch? Ik las op heel veel blogs dat dit waarschijnlijk is verwisseld met een andere kwast uit de set, namelijk de 'eye blender'. Deze kwast vind ik voor blenden niet fijn, net zoals de andere kwasten is deze kwast heel stevig, maar bij sommige kwasten is die stevigheid van de haren helemaal niet handig. Het kwastje kun je heel goed vergelijken met de 'blending' kwast die bij het Naked 2 palet van Urban Decay zit, die is eigenlijk precies hetzelfde. Dat kwastje gebruik ik ook alleen om de kleur aan te brengen in mijn crease of arcadeboog, want daar werkt deze wel goed voor.

Dit is de kwast waar de crease kwast mee verwisseld is. Deze lijkt me nou niet een kwast waarmee je kan blenden, right? Het heeft een vorm als een pencilbrush, een spitse vorm die heel goed werkt om kleuren aan te brengen in je outer v/c. Deze kwast is ook weer té stevig waardoor kleuren oppakken heel erg moeilijk gaat en deze voor heel veel fall-out zorgt, omdat de oogschaduw er een soort van 'afstuift'. Toch gebruik ik hem wel als een pencilbrush en probeer ik fall-out te voorkomen door met deze kwast deppend de kleur aan te brengen in de outer v. 

Dit is de kleine oogschaduwkwast. Ik probeer weer te deppen om kleur aan te brengen op je ooglid, anders krijg je weer fall-out door de stevigheid van de kwast. De kwast werkt verder prima en pakt de kleuren ook goed op.

De fan brush gebruik je vaak om je fall-out weg te vegen, maar sommigen vinden het fijn om met zo'n kwast juist weer bronzer aan te brengen. Ik gebruik deze kwast eigenlijk nooit, ook niet om fall-out weg te halen, ik vind dat veel fijner om dat met een poederkwast weg te halen of op een andere manier. Bronzer aanbrengen vind ik helemaal niet fijn, maar dat is wat je zelf fijn het fijnst vindt.

De liner is een schuin afgesneden kwastje. Ik gebruik deze kwast om een lijntje te trekken boven mijn oog of om kleur aan te brengen onder je onderste wimperrand. De stevigheid van de kwast is bij deze wel weer heel erg fijn, je kunt daardoor veel preciezer een lijntje zetten. De kwast pakt oogschaduw ook goed op en geeft geen fall-out.

Het laatste kwastje in de set is een lip penseeltje. Ik gebruik zulke kwasten eigenlijk ook niet, omdat als ik iets op mijn lippen draag -wat eigenlijk ook niet veel voorkomt- ik het gewoon met het product zelf aanbreng, daar gebruik ik verder geen kwasten voor. Voor fellere lipkleuren gebruik ik deze wel zodat ik ze dan wat netter kan aanbrengen. Door de stevigheid van de kwast kun je met deze bijna niet uitschieten!

Sommige kwasten zijn echt super, anderen zijn echt zo stevig dat er heel moeilijk mee te werken valt. De kwasten zijn wel voor heel veel andere dingen te gebruiken, maar dat is met elke kwast wel zo. Ik raad ze nog steeds aan, ze kosten in verhouding niet veel (€25 voor 12 kwasten), en daarbij doe je met een set kwasten onwijs lang. Ze zien er goed uit, voelen zacht aan, liggen heel prettig in de hand, zijn makkelijk mee te nemen en je krijgt voor de prijs die je betaald er veel voor terug! Zoek je dus gewoon een prima kwastenset, niet al te duur en met goede kwaliteit, dan zou ik deze eens proberen!

Hebben jullie een kwastenset in bezit waar je nog steeds heel veel plezier aan hebt?

Love, 
Sharon.

4 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Wauw mooie kwasten!
    Ik wil ze ook graag hebben!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooie kwastenset! En dat ze van bamboe zijn gemaakt maakt het nóg specialer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kwastenset! Ikzou die ook wel willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dit set ook en ooooh wat ben ik er blij mee! Geweldig! (:

    BeantwoordenVerwijderen