logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

20-07-2013

Online reisdagboek #1

Reisdagboeken hou ik altijd bij. Op vakantie, kleine reisjes zoals dit.. Ik werk ze dan uit in een boekje voor mezelf en schrijf daarin ook echt alles op wat ik mee heb gemaakt, en plak ik allerlei voorwerpen erbij. Of ik typ het uit met foto's, waarna ik het later uitprint, want ik vind het zo leuk om later terug te lezen! Mijn vader is vrachtwagenchauffeur en als ik vakantie heb ga ik vaak met hem mee, en hou ik bij elke reis een dagboekje bij. Dus ik dacht, waarom geen klein dagboekje, op mijn blog?







Mijn vader is met zijn vrachtwagen en zijn eigen bedrijf veel in het buitenland te vinden. Ik ga vaak met hem mee als ik geen school heb, ik ben daardoor al in heel veel landen geweest! Dit keer ging ik opnieuw mee naar Duitsland, waar hij eigenlijk het meeste naartoe gaat.

Dag 1:
We vertrokken al om half 7 's ochtends en na een paar uurtjes rijden maakten we ook meteen een korte 'pitstop' met een saucijzenbroodje en een ijsje. Het begon steeds warmer te worden buiten, dus had ik geluk dat ik een short mee had!


Hoe verder we Duitsland inreden, hoe mooier het werd. Er kwamen steeds meer bergen tevoorschijn! Dat vind ik altijd wel heel erg leuk aan een land, een beetje de natuur spotten.





2e pauze! Het was inmiddels al middag en bijna 30 graden; en stopten bij een onwijs leuk plekje. Er waren behoorlijk veel vakantiegangers, maar overal stonden kleine picknicktafeltjes en hebben we een heerlijke salade gegeten die we van thuis hadden meegenomen.





Achter de picknickplekken was het heel mooi, er was een soort pad die naar beneden liep waar je uitkeek op een groot graanveld, boomgaarden en bergen op de achtergrond. Goed moment dus om te fotograferen!

Over de Mosel brug, een hoge brug in Duitsland. Daar was ik al een keer geweest en overheen gereden, alleen toen regende het en kon ik het nou niet echt goed zien. Je kijkt gewoon uit in een heel diep dal. En als je denkt dat dit hoog is, dan ben je vast nog niet over de brug van Millau gereden, de hoogste brug van Europa in Frankrijk!

Ons eerste laadadres was in Heilbronn, een klein dorpje. Ze hebben wel rare inwoners hoor, bijna alle mannen daar dragen sokken tot aan hun knieën in hun schoenen (nog van die lelijke witte tennis sokken ook, ieeeeh!) en dan nog niet gesproken over witte sokken in slippers. Typisch gevalletje van een mode-achterstandswijk.

De weg ernaartoe was heel leuk om te zien, allemaal oude, typisch Duitse huisjes en overal winkels die pretzels verkopen. Onderweg spotte ik ook heel veel oude kastelen, iets wat je hier in Nederland eigenlijk helemaal niet zo meer ziet.

's Avonds aten we bij Spiel Palast in Sinsheim, een klein eettentje (de foto is met mijn mobiel gemaakt). Als een vast ritueel bestel ik als avondeten altijd als ik met mijn vader mee ga een jeagerschnitzel, een schnitzel met champignons en champignonsaus. Deze was helaas niet zo ontzettend lekker (ik heb lekkerdere gehad), en moest mijn vader heel lang wachten op zijn eten. Toen ik klaar was met mijn bord, begon hij pas. Echt stom geregeld allemaal, dus dit restaurant is van ons lijstje afgehaald.


Een paar meter verder zat het Dexam museum, een museum met allemaal oude vliegtuigen (zoals oude concorders uit Frankrijk, maar ook stoommachines etc). We stopten daar om wat foto's te maken van de auto en zijn daarna nog een uurtje doorgereden om te gaan slapen.

Dag 2:
Begin de dag niet met een dansje, maar met een goed ontbijt! 's Ochtends is een ander ritueel van mij om Rührei te bestellen, roerei met ham of spek. Ik had alleen mijn camera en mijn mobiel niet meegenomen, dus ben vergeten er een foto van te maken. We reden binnendoor naar het volgende adres, dus dat werd weer mooie omgevingen spotten! Wel met veel stijle heuvels, veel scherpe bochten en smalle wegen.


Rond de middag namen we een bezoekje bij de Burger King langs de autobaan en bestelde ik een bananen/aardbei smoothie. Hoe 'ie eruit ziet lijkt helemaal niet op een smoothie en zo verwachtte ik hem ook niet, maar ik vond hem wel erg lekker.

Daarna konden we in 1 keer doorrijden naar huis en zijn we nog een keer gestopt om wat drinken te halen, vlak voor de grens. Het was echt heel lekker weer, maar moesten op de terugweg wat puzzelen om thuis te komen. Er stond in totaal 100 km file door heel Nederland, en het was nog niet eens spitsuur. Er waren overal ongelukken gebeurd, maar hebben gelukkig de files mis gereden. Yay!


Zijn jullie wel eens in Duitsland geweest? 
Liefs,
Sharon.

6 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Klinkt super leuk en mooie foto's ! (: xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's, ook leuk dat je met je vader meegaat! Ik kom ook zeker elk jaar in Duitsland want daar woont familie, het landschap is inderdaad heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n online reisdagboek en mooie foto's heb je erbij gemaakt!

    PS: Winactie op mijn site!

    BeantwoordenVerwijderen