logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

22-10-2013

Andrélon Perfecte Puntjes Haarmasker

Perfecte puntjes met Andrélon? In het begin was ik er nog een beetje sceptisch over, iedereen weet immers dat gespleten punten niet opeens gezonde, niet-gespleten lokken worden en het alleen als het ware aan elkaar doet plakken, wat het minder gespleten laat ogen. Maar toch hoorde ik positieve reacties en ik was benieuwd of ik er ook hetzelfde over mee kon praten! Ik heb het product een week lang, 3 keer gebruikt (ik was gemiddeld om de dag mijn haar) om jullie te vertellen wat ik ervan vind. Meenemen of laten liggen? Ik vertel het jullie in dit artikel!



Volgens mij is deze pot van 250 ml niet te koop bij de drogisterijen, maar bij de Action in ieder geval wel! Ik heb deze daar gekocht voor een euro of 3 en is waarschijnlijk een tikkie goedkoper. De Andrélon perfecte puntjes lijn is een vernieuwde lijn (deze lijn bestond al eerder, maar de verpakking heeft een ander etiket gekregen en andere ingrediënten)  gericht op gespleten puntjes die wel wat verzorging mogen gebruiken. Laat ik nou net iemand zijn die eigenlijk naar de kapper moet maar het toch even uitstelt, en dus droge (gespleten) punten heeft. Het product bevat verder geen SLS en vooral veel voedende bestandsdelen die ervoor zorgen dat je haar glad, zacht en glanzend wordt.

Zoals ik al zei kunnen gespleten haarpunten niet worden gerepareerd zodat ze weer op en top gezond zijn, maar producten die hiervoor bedoeld zijn plakken als het ware je puntjes aan elkaar, zodat het lijkt alsof je hele gezonde punten hebt. Faken noemen we dat. Wel voor tijdelijk, als het masker namelijk uit je haar is verdwenen eindig je weer met een gespleten punt. Maar waarom gebruik je het dan, terwijl het eigenlijk toch niet helpt? Andrélon beweert dat je haar er mooier en gezonder uit gaat zien en gespleten punten zo lang mogelijk helpt te voorkomen. De producten bevatten calcium, een krachtig ingrediënt die je haar versterkt. Het resultaat? Tot 86% minder gespleten haarpunten! "Perfect verzorgd haar tot in de puntjes."

Ik heb tijdens de wasbeurten, gewoon nog shampoo & conditioner in combinatie gebruikt. Het masker verdeelde ik royaal door mijn punten heen en liet ik zo'n 3 tot 5 minuutjes intrekken. Eerder spoelde ik het niet uit, want anders waren mijn punten een stuk minder zacht als de tijd die geadviseerd wordt (5 min). Het product is zoals een masker hoort te zijn, hij is iets dikkig en ruikt ontzettend lekker - best wel een beetje zoet. Laten we testen!

Dit is mijn haar voordat ik het masker gebruikte, 3 wasbeurten terug. Mijn punten vallen op zich best mee hoor, ik heb wel eens erger gezien. Ze zijn in ieder geval altijd heel droog en nu het een tijdje geleden is dat ik voor het laatst in de stoel van de kapper zat, heb ik gespleten punten, maar naar mijn doen valt het nog best wel mee. Ik hoopte dat deze crème in ieder geval de punten zodanig voedt dat ze zacht aanvoelen en de punten er dus niet gespleten uitzien.

En na 3 wasbeurten! Mijn haar viel die dag iets krulliger, maar over het algemeen ben ik aardig te spreken over het masker! De allereerste dag nadat ik het product had gebruikt waren mijn haren zó zacht, ik kon er de hele dag niet vanaf blijven. Zo zacht waren ze nog nooit geweest! Je haar blijft de volgende dag, nadat je het masker in je haar hebt gehad, nog steeds heel zacht en het glansde naar mijn idee ook meer. Of de gespleten punten daadwerkelijk iets minder oogden vind ik nog een twijfelgevalletje, maar mijn haar zag er de dagen erna voor mijn doen beter uit als daarvoor en het is ook veel zachter geworden.

Hoelang je het masker erin houdt is naar mijn mening een beetje je eigen keuze, als je namelijk redelijk slap haar hebt is het misschien een beter idee om het masker eerder dan 3 minuten uit te spoelen, omdat het dan wel heel slap wordt en te zwaar, waardoor alles als een boom naar beneden zakt. Ook niet erg fraai denk ik. Ik heb van mezelf erg dik haar, dus van mij part kan je deze een halfuur erin laten zitten vanwege de dikte. Vooral de voeding is een plus en is ook makkelijk in gebruik, ik neem gewoon een grote kwak die ik verdeel door de punten (ik begon iets lager ter hoogte van mijn oor).

Conclusie

Een erg fijn masker die je haar intens voedt! Je haar ruikt in de punten daarna heel lekker, alleen vind ik het nog steeds een raadsel voor mij of de gespleten punten er nou écht gezonder uitzien. Naar mijn idee kan je bij een paar plukjes zien dat het wat aan elkaar zit, maar het is niet geheel overtuigend voor mij. Wat vinden jullie als jullie de foto's zo bekijken? 


Andrélon Perfecte Puntjes intensief versterkend masker is te koop bij de Action voor ongeveer €3 geloof ik, of deze te koop is bij drogisterijen weet ik niet zeker.

12 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Ik heb ook een haarmasker van Andrélon en vind 'm echt heel erg fijn! Ruikt heel lekker en maakt het haar lekker zacht, maar goed, dit is een andere haha, maar deze klinkt ook goed! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt suuuuperfijn! Ga vandaag gelijk even een kijkje nemen bij etos!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super fijne review ik moet deze ook eens gebruiken voor mijn droge punten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze wil ik ook eens proberen! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, ik wist helemaal niet dat ze die verkochten bij de action! Ik heb het care & repair haarmasker. Ik vind hem fijn maar deze lijkt me nog fijner! Ik vind je lay-out trouwens ook echt heeel mooi <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie niet heel veel verschil eigenlijk, maar ik keek vanmiddag even tussen mijn haarproducten en het viel me op dat ik heel veel van Andrelon heb. Ik wist helemaal niet dat ze deze bij de Action verkochten. Ik ga hem halen als ik hem zie. Bij mij zie je heel snel de gespleten haarpuntjes, terwijl ik net naar de kapper ben geweest. In de winter is mijn haar best droog en dan valt het heel erg op. Ik denk dat dit een goede oplossing is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie best wel veel verschil! Het lijkt me echt een heel fijn product! Dit had ik moeten weten toen ik hairproblems had doordat ik van blond naar hamonie ging, haha! Toen waren mijn punten zo dof :( Fijne review, ik denk dat ik deze binnenkort zeker ga proberen!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb zelf ook zo'n soort masker maar dan de care en repair versie :D

    BeantwoordenVerwijderen