logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

28-10-2013

Skin79 BB-cream + Etude House Cream Touch Brush

Beiden merken kende ik van aardig wat beautyguru's, de bbcream zag ik vaker voorbij komen bij Teske's video's en het merk van de kwast liet me denken aan de handcrèmepjes verpakt als lieve uiltjes, waar Vera een keer over schreef. Vooral over de bbcream las ik ontzettend goede reviews op het internet en deze Koreaanse bbcream is dan ook een echte, officiële Aziatische bbcream. Ik ben er gek op, het geeft voor mijn huid net wat meer voeding dan een normale foundation en een echte Aziatische bbcream, waar de trend ook vandaan is komen waaien, heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Deze test ik voor jullie vandaag samen met de Etude House foundationkwast. En ik moet je zeggen, ik ben fan!






Een aardige waslijst aan ingrediënten, maar wat ben ik blij met deze bbcream! Deze Aziatische bbcream, voluit genaamd de Skin79 Super Plus Triple Functions BB Vital Cream in "Hot Orange" - that's a mouth full, bevat maar liefst SPF 50 (!!!), verzorgt de huid, geeft een whitening effect voor een vlekkeloze en egale huid, vermindert de lijntjes en rimpels, zorgt voor een betere controle van de talgproductie en een levendigere huid door het Vital -V Vitamine complex. Wat een beloftes, nietwaar? Dit product zou ook nog eens kunnen zorgen voor een goede vochtbalans door de hele dag en een snellere opname in je huid.


Je zou verwachten dat door de grote hoeveelheid SPF er in deze bbcream verwerkt zit de substantie daardoor ook heel dikkig is, maar dat is totaal niet het geval! Hij is juist lekker vloeibaar, précies goed. De foundation is jammer genoeg maar in 1 kleur verkrijgbaar (Beige), maar past zich een klein beetje aan je huidskleur aan. Ik heb zelf niet de lichtste huid maar zit ook niet bij de medium huidstinten, maar deze kleur is voor mij perfect. De dop van het product is ontzettend fijn en hygiënisch, het doseren gaat hierdoor zonder problemen en de flacon valt lekker op!






Ook mocht ik samen met de bbcream deze foundationkwast, ook wel de Cream Touch Brush van Etude House, testen. Dit borsteltje is bedoeld om zonder strepen je favoriete bbcream of foundation op je gezicht aan te brengen, die ook nog eens als multiuse voor het aanbrengen van highlighter gebruikt kan worden! Kijk, daar hou ik van. 2 vliegen in één klap. Het product is verpakt in een mooi hoesje en de tekst op de achterkant is volledig in het Koreaans geschreven - dus dat bespaar ik jullie. Het kwastje is zacht, stevig, gemaakt van synthetische haren en ziet er strak uit. Wel had ik mijn twijfels toen ik deze in mijn handen had. Hij is namelijk niet al te groot, zou deze nou echt snel en mooi je foundation aanbrengen zonder strepen? Ik ben erg fan van de buffing- /stipplingbrushes en heb een tijdje geleden geen normale foundationkwast meer gebruikt.


Zonder foundation. Ik heb zelf geen probleemhuid, maar zoals de meesten wel weten is deze vooral heel droog en mijn wangen zijn soms een beetje rood. Op mijn neus heb ik wel wat mee-eters en veel droge velletjes, waar ik soms wel wat concealer opdoe om het wat te verbergen. (al heeft dat niet zo veel zin aangezien de droge velletjes alleen maar worden geaccentueerd, maar oke)

Op de foto's heb ik de rest van mijn makeup al op, ik was al helemaal klaar toen de deurbel ging met het pakketje. Ik kon het natuurlijk niet laten om het meteen te gaan testen, maar wilde niet opnieuw mijn mascara, eyeliner en de hele boel nog een keer doen. 


Wat ik vooral heb gemerkt bij het aanbrengen is dat je vooral niet te veel moet gebruiken, wat ik op de rug van mijn hand had gedaan was eigenlijk al te veel. Dit komt doordat het product best vloeibaar is en dus heel makkelijk uitsmeert. Het ziet er al gauw cakey uit, maar als je de juiste dosering voor jou gebruikt is de bbcream ontzettend natuurlijk. Hij voelt heel licht op je huid, verzorgt goed en de kwast is ook erg fijn moet ik zeggen! Het effect is inderdaad streeploos, goed verdeelt en eigenlijk gaat het nog erg snel door de grootte. Ik vind 'm fijner zelfs! Ik denk dat je deze ook heel goed kan gebruiken voor concealer.

De BB cream ruikt in het begin een beetje vreemd - niet vies, maar sterk. Toen ik deze voor het eerst op mijn gezicht smeerde werd ik er een beetje misselijk van, maar na de tweede keer was ik er al deels aan gewent. Het product is wel wat vettig en glimt na aanbrengen als een malle, dus afpoederen is wel een must. 

Ik heb de bbcream vanaf de ochtend tot avond gedragen. Aan het eind van de avond zat het er nog prima op, maar ik heb dit product in de vakantie getest en op een dag dat ik niet veel ging doen, op een normale schooldag gaat mijn makeup er namelijk heel snel af. Of die op een drukke dag alles overleeft kan ik dus niet precies zeggen, maar op een "normale" dag blijft 'ie prima op z'n plek!

De Skin79 Super Plus Triple Functions BB Vital Cream (€20,49) en de Etude House Cream Touch Brush (€6,95) zijn te koop bij bbcreamshop.eu. De levering daar is trouwens heel snel en prettig, ook goed verpakt!


Hebben jullie ervaring met echte Aziatische BB creams?

12 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Klinkt heel erg fijn! Jammer dat ie niet zo heel goed blijft zitten, maar verder lijken het me fijne producten! En wat een mooie foto's heb je er ook weer bij gemaakt :)
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed!! Jammer dat het niet goed blijft zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit en het klinkt ook heel goed! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow ziet er super mooi uit, die verpakking!


    Love, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag een foto op instagram. En toen was ik er al super benieuwd naar! En hij staat ook EINDELIJK online haha! Ik zag deze BB cream idd ook al bij Teske voor bij zien komen. Maar verder niet? Agja maakt niet uit! Fijne review met veel informatie! Jammer dat de BB cream ook een beetje raar ruikt. Dat heb ik eigenlijk best vaak.. Misschien is dat normaal voortaan ? haha! Maar bij mij is dat ook nooit dat op een school dag de heledag mijn makeup goed blijft zitten. Als ik thuis ben en ik ga overal na toe dan blijft mijn makeup wel gewoon goed zitten. Zo vreemd!

    Liefs, Natiza

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een prachtige BB cream en hij lijkt me heel erg fijn. Wat een goede en uitgebreide review en de laatste foto vind ik echt heel erg leuk! Ik vond de foundation van Sephora heel erg ruiken, haha, die heb ik toen gelijk de prullenbak in gemiekerd omdat ik er niet lekker van werd ook, haha! Echt gek dat je van vreemd geurende crèmes misselijk kan worden, haha!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super fijne BB cream, had een een poosje terug, maar helaas hij is al een tijd op! Ik ben denk ik wel van plan om een nieuwe te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het klinkt echt als een hele fijne BB cream best wel duur maar het is het waarschijnlijk wel waard. Hoeveel ml zit er in de BB cream ?

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is inderdaad niet zo heel budget. In de bbcream zit 40 ml!

      Verwijderen
  9. Jammer dat hij niet lang blijft zitten, dan koop ik hem toch liever niet. Hele goede en uitgebreide review met mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen