logopsd-copyg" usemap="#image-maps-2014-11-16-143622" width="1100" />


Image Map

13-11-2013

Lovely winterlakjes: Essie Leading Lady & Essence Me & My Lover (sparkle sand effect)

Ik ben verzot op bordeaux rode kleuren in de herfst en winter - ze zijn zo mooi van kleur en met een leuk paar glitterkes maakt het lakje nog perfecter. Ik struinde op 2 nieuwe lakjes, nieuwe liefdes ook wel misschien, Essie's Leading Leady en Essence' Me & My Lover, eentje met een 'liquid sand effect' - alsof je met je natte nagels door het zand bent gegaan. Allebei budget! Essie Leading Lady mag dan wel een oude kerstcollectie van vorig jaar zijn, maar ik ben er dol op.



Essie Leading Lady, €2,99 (Big Bazar) 
Essie is nu wel een merk waar ik echt geen aandacht hoef te besteden. Iedereen is er vrij lovend over - voor de meeste hĆ©t beste nagellak merk. Kan best zijn, maar ik vind €10 voor een lakje niet echt redelijk en ook al zijn ze zo fijn en mooi, ik heb het niet over voor een nagellak als ik heel eerlijk ben. Totdat Essie bij de Big Bazar gespot was kostten deze lakjes maar een kwart van de originele prijs, al zijn het bijvoorbeeld lakjes van oude collecties. Ik mistte ze, ik was te laat naar de Big Bazar gegaan en de actie is verdwenen, zo ook de Essie lakjes. Ik graaide zoals ik normaal altijd ook doe in de bakken en vond daar ineens, helemaal onderop, een Essie lakje - nog wel de meest mooie die ik het liefst wilde hebben, Leading Lady. Een kleur uit de kerstcollectie van vorig jaar met hele mooie glitters, bordeauxrood en dus perfect voor de winter. 

De lak dekt al in 1 laagje, maar ik ga vaak voor een tweede laagje omdat dat het mooist dekkende effect geeft. Ook zijn er zo wat meer glitters die trouwens heel mooi verspreiden! De glittertjes neigen meer naar rood en roze, maar ik ben er nog niet helemaal zeker van. In het licht komt er door beiden kleuren namelijk een aparte, lichte paarse gloed overheen. Pretty! Vooral de houdbaarheid van de nagellak is langer dan andere die ik heb -  hij blijft 2 dagen echt perfect zitten en  daarna begint de nagellak met chippen, maar is na 4 dagen nog steeds mooi genoeg om op je nagels te houden.

Essence Colour & Go 156 Me & My Lover, €1,69
De Essence Colour & Go nagellak is al een lange tijd te koop in de schrappen van Kruidvat, maar sinds een aantal weken geleden ligt er nu ook een goedkope variant van de 'liquid sand' of de 'textured nailpolishes' lakjes in de winkel, waar o.a. OPI en Barry M al eerder mee uitkwamen. OPI is ook niet echt een merk wat nou heel goedkoop is en dus ook voor mij een beetje afstotend, dus kocht ik vorige week Essence Me & My Lover, een rode kleur met glittertjes die dus een zandlaagje op je nagels legt (deze zijn alleen verkrijgbaar bij de Kruidvat met meerdere schrappen!). Iets minder bordeaux dan Essie Leading Lady, maar nog steeds mooi. Naar het effect was ik het meest benieuwd en is dus in de test gegaan! 

Het effect is best moeilijk vast te leggen op camera, maar na 2 laagjes ziet de lak er ongeveer zo uit. De lak is met het aanbrengen gewoon normaal, wat dieper rood lijkt wel, maar droogt daarna heel snel op en veranderd naar het sand effect. Je nagels voelen dan dus ruw aan, het lakje lakt prettig ook al is deze vrij dun, maar ik ben normaal gesproken ook wel te spreken over de lakjes van Essence. Deze dekt prima in 1 laagje, maar de kleur neigt dan al meer naar roze, met 2 lakjes zie je de rode kleur pas echt op z'n best.

Welke lak vind jij het mooist? Essie, of toch die van Essence?

19 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

  1. Wat een mooie lakjes, mooie kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige lakken :)
    Ik vind Leading lady zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw die Essnce! Zo mooi dat sand effect :) Liefs, Rowan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat sand effect vind ik heel mooi, ik wil ook zo'n lakje! En die van Essie is zooo mooi wauw. Het zijn allebei trouwens mooie lakjes. Ook zo kerst-achtig. Liefs Luna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leading Lady is zo mooi ! Ik heb hem ook, die van essence staat al heel lang op mijn wishlist. Moet toch maar nodig eens naar het dorp. Je nagels zijn echt mooii <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn nagels zijn eigenlijk nooit lang geweest, ik lak ze pas als ik ze weer op een mooie lengte vind en ze houden het nu toe nog goed uit om zo lang te blijven! Ook voor het eerst, normaal breken ze na een week allemaal weer af..

      Verwijderen
  6. De Essie lakjes hadden ze bij onze Big Bazar niet meer :( Maar hij is wel echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh jammer Kiki! Ik dacht in principe ook van niet, maar ze lagen in de bakken waar de makeup ook in ligt, helemaal onderop. Misschien een tipje om te kijken? Af en toe vind je hele leuke dingen, zo ook nu! :)

      Verwijderen
  7. Ah mooie foto die eerste meid (ja allemaal, maar vooral die eerste hihi). Ik vind bordeaux ook hele erg leuk. Leading Lady kocht ik vorig jaar voor de volle prijs helaas, ik snap wel wat je bedoelt.. Ze zijn inderdaad heel erg duur, maar o zo fijn! Wie weet ligt de kerst collectie van dit jaar volgend jaar wel weer bij de big bazar.. haha. Ik houd ook van 'glitterkes', hihi. Ik heb het lakje van Essence ook, ik vond het effect ook moeilijk vast te leggen op de camera, dus ik heb het met een nagel wiel gedaan. Bij mij chipt hij alleen zo snel. :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Am! Is inderdaad echt superlastig om het effect goed te laten zien, ik heb de lak maar 1 dag op gehad omdat ik die van Essie nog wilde fotograferen en te lui was om het op dezelfde dag te doen ;-). Ik weet dus niet hoe snel die chipt, maar ik verwacht ook van wel. Voelt namelijk heel anders als een 'normale' lak.

      Verwijderen
  8. Wauwie, allemaal prachtige foto's! Echt een heel leuk artikel om te lezen! Ik vind ze allebei echt heel erg prachtig, maar ik ga toch voor de Essence Me & My Lover, wauw, die is echt super super supermooi! Die ga ik binnenkort hopelijk ook bemachtigen hihi :) En ahhh, ik vind je reactie echt zo lief! Ik ben echt heel blij met jou als mijn blogvriendinnetje, hihi ♡
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's Sharon! Leading Lady van Essie heb ik ook bij de Big Bazaar gescoord en die is zooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, super mooi! Ik ben zelf ook dol op die kleuren :)

    BeantwoordenVerwijderen